fredag 7 januari 2011

Stora snöskottardagen

Vi har haft ett rent helvete här på vår gård och infart i några dag. Jag har tappat räkningen på hur många bilar som kört fast och idag var det vår tur. Ett nästan hopplöst fall visade sig men efter ca en timme av skottande kom vi loss. De tappra herrarna Petter och Stefan har slitit mer än mig idag men jag gjorde en del också innan jag fick ett utbrott på våra dåliga spadar och den irriterande snön. Jag betedde mig ungefär som en barnunge, slängde spaden i snön, svor en ramsa, sprang in och smällde i dörren. Sen gick jag inte ut mer.

Annars är det film och pussel som gäller här för tillfället. Jag har byggt två 1000-bitars pussel på två dagar och sett film däremellan. Ikväll har vi inga barn så det blir fredagsmys med ost, kex och frukt och "Into the wild".  


Trevlig helg på er!




3 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bättre med snöslungan sen, den är guld värd! :)
    Vad tyckte du om Into the wild? Jag hade en lite olustig känsla i kroppen efter att jag sett den, men bra var den.

    SvaraRadera
  2. ja vad tyckte du om filmen. jag hade ångest efteråt.... :s men BRA film. hemskt att det har hänt på riktigt dock. kram helena

    SvaraRadera
  3. Tessan & Helena: Det hade jag också! Inte direkt ångest, men jag mådde inget bra, kände mig olustig som du säger Therese. Fick lite ont i magen. Men den var bra!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar