måndag 10 januari 2011

Författardrömmar

När jag gick i gymnasiet upptäckte jag att jag var ganska bra på att skriva, och jag tyckte att det var hur roligt som helst! Fram tills dess hade jag varit inställd på att jag skulle bli konstnär när jag blev stor, men då började jag drömma om att bli författare. Det är fortfarande min dröm men jag har börjat att tvivla mer och mer på min förmåga. Det beror troligtvis på att jag knappt skrivit något sedan jag slutade skolan, trist nog. Jag blev nog nertagen på jorden och insåg att jag måste ha en utbildning och ett "riktigt" yrke när jag gått ut gymnasiet. Jag fick barn tidigt också och då går det ju inte att gå omkring och drömma om att bli konstnär och författare. Nu har jag ju klarat av min utbildning och har ett yrke, och har väl kommit till ett stadie där jag börjat drömma igen. Jag hörde Andreas Carlsson på TV och han hade ett otroligt bra måtto som löd ungefär så här: "Det du kan drömma, kan du bli". Det måttot gör mig glad och hoppfull och sugen på att satsa!



5 kommentarer:

  1. Och det är sant. Ingenting är omöjligt, det tar bara olika lång tid att ta sig till målstöret. :)
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Kör på bara! :)
    Ser fram emot att läsa ngt av dig i framtiden

    kram
    Sarah

    SvaraRadera
  3. Säg till när man får korrekturläsa :)

    SvaraRadera
  4. Det tror jag helt och hållet på! Gör det du drömmer och man får det till! Ser fram emot att följa dig Lotta :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar