fredag 28 januari 2011

Bra service är mycket värt!

När vi ska på kryssning måste jag ha några finare klännigar till de formella middagarna. I klädkoden står det cocktail dress, så det är bara till att köpa nytt om man vill bli insläppt. Jag har funderat länge på det här vad jag ska ha på mig, det är sex sådana middagar så det räcker tyvärr inte att köpa bara en finklänning. Jag vill heller inte gå på någon stor klädkedja och köpa klänningarna, jag vill passa in i sällskapet och inte känna mig för enkel. Det finns säkert mycket fint på de affärerna också men inte det jag är ute efter.

Därför tittade jag in i en mindre butik här i stan, såklart också dyrare men det var det jag var ute efter. Jag har länge funderat hur det kan komma sig att den här affären har överlevt alla stora kedjor eftersom det är rätt dyrt där, men nu funderar jag inte längre. Det är servicen och det bemötande man får. Om jag hade haft en lite finare stil till vardags (det har jag inte för det passar inte mig alls) så hade jag med glädje lagt de pengar det kostar och köpt alla mina kläder på den här affären! För mig är det otroligt viktigt med service! Att få hjälp med att hitta kläder, att hitta det som döljer det man vill och framhäver det man vill. Att någon kommer med förslag på sånt som man normalt inte tittar åt och hjälper till i provrummet. Det finns några sådana affärer i den här stan, Martins är en och Sköna Under en annan. Det är så mycket värt! Jag älskar det verkligen.




2 kommentarer:

  1. Håller med! Jämför Sköna Under med typ HM lixom. Men smakar det så kostar det juh också som sagt!

    SvaraRadera
  2. hahaha skulle se ut om vi på hm skulle springa runt och ge alla tusen kunder per dag rätt service.... men som du säger emma. låga priser = mkt kunder. som på glitter: högre priser = väldigt lite kunder. man kunde suga musten ur alla kunder, prata och ge all service man bara kunde för att få sälja. för att det inte gick så bra för butiken i fråga. /hille

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar