lördag 29 januari 2011

Jag har inte

Jag läste just ett inlägg på en blogg om vad kvinnan ifråga gjort i januari månad. Hon hade gjort massor! Overkligt att tiden räcker till allt måste jag säga... Jag tänkte att jag skulle göra en likadan lista, mest för mig själv, för att se vad jag gjort och se vad jag har att leva upp till i februari månad. Men jag kom snabbt fram till att det är mycket lättare att göra en lista över vad jag INTE gjort, som skulle ha gjorts. Och sen hoppas jag att det kan motivera till att jag gör mer nästa månad istället.

Jag har inte:
  • Börjat träna.
  • Börjat äta nyttigt.
  • Läst så mycket som jag borde och vill.
  • Städat huset.
  • Skrivit mer än en dag.
  • Sett till att Tindra och Zelda blivit inskriven på någon aktivitet.
  • Varit så trevlig som jag tänkt.
  • Varit social.
  • Rensat förråden.
  • Ringt en pianostämmare så att Tindra kan få öva på ett stämt piano.
  • Pysslat!
  • Städat pysselrummet så att det går att pyssla.
osv, osv....

Det blev en deprimerande lista. Jag har mycket att göra i februari...




2 kommentarer:

  1. Ny månad. Dags att ta nya tag.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det finns fler som inte gjort allt det där som man borde ;)

    Kramkram N

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar