lördag 22 januari 2011

Sommardöden

Den varmaste sommaren i Linköpings historia hittas en fjortonårig flicka irrandes i stadens största park. Hon är naken och har blivit våldtagen, men minns ingenting av överfallet. Kriminalinspektör Malin Fors har få ledtrådar att gå efter när hon ska försöka reda ut vad som hänt. Samtidigt anmäls en annan flicka försvunnen av sina föräldrar och snart görs en fruktansvärd upptäckt vid en badplats i staden.



Jag läste ut Mons Kallentofts Sommardöden för ett par dagar sen och jag måste verkligen säga att den växte på mig. Jag var ju rätt missnöjd i ett tidigare inlägg, men den sista delen av boken blev så pass spännande att jag kom över min aversion mot författarens språk och bara slukade själva historien. Jag kommer nog vänta ett tag innan jag provar någon mer av Kallentofts böcker, men jag är inte helt avvisande längre i allafall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar