söndag 2 januari 2011

Senaste tidens film

Vi har sett flera filmer de senaste veckorna som jag inte berättat om. Några bättre än andra kan man säga :)

Case 39 var läskig. Jag tycker inte om att se läskiga filmer nu för tiden, speciellt inte när det är barn inblandade som i den här. Jag tycker bättre om när man får gå och lägga sig med en härlig känsla i kroppen. Filmen handlar om en tjej (Renée Zellweger) som arbetar på ett socialkontor. Hon får ett fall, fall 39 där hon ska utreda om en flicka far illa i hemmet. Detta kommer att leda till en massa otrevligheter och hon får hela sitt liv förstört.

 Finding Neverland är en film från 2004 som jag missat helt om det inte varit för Bea som tipsade om den för ett tag sedan. Det tackar jag vädigt mycket för, för den här filmen är helt underbar! Snacka om att få gå och lägga sig med en härlig känsla i kroppen! Ändå slutar den lite sorgligt och det är ingen vanlig kärlekshistoria, men den är så fin och mysig! Den utspelar sig i London 1904 där vi får följa Barrie, mannen som skrev Peter Pan och hans kreativa resa mot succépjäsen.


Ännu en läskig film med barn inblandade. Den var inte så värst bra tycker jag men den var okej ända fram till slutet som var det sämsta jag sett. Kevin Costner spelar en ensamstående tvåbarnsfar som flyttar till ett stort hus som visar sig ha en mystisk historia. En gammal gravkulle i närheten ställer till det och dottern i familjen blir sig aldrig lik mer.

Up in the air är ett drama om hur man väljer att leva sitt liv. George Clooney spelar en man som reser i sitt arbete den största delen av året. Han arbetar på ett företag som åker runt i USA och ger folk sparken när inte deras chefer orkar med det. Han anser att hans hem är i luften eftersom det är där han tillbringar den mesta tiden, och han har inga långvariga fast relationer. Han föreläser om att man inte ska binda upp sig utan att man ska gå genom livet med en tom ryggsäck. Filmen var tänkvärd och rätt så sorglig på ett sätt. Jag gillade den!

The bounty hunter var lite smårolig och väldigt underhållande tycker jag. Den handlar om de före detta makarna Nicole och Milo. Milo är en polis som fått sparken och nu försörjer sig som prisjägare och Nicole är en framgångsrik reporter. När Nicole får parkeringsböter och smiter från borgen dyker chansen upp för Milo att sätta dit sin ex-fru och det ser han med glädje fram emot. De hamnar i en invecklad historia där de måste samarbeta för att överleva.


1 kommentar:

  1. Håller helt med dig. Tycker inte heller om filmer med läskiga barn eller barn som far illa. Hu, då mår jag bara dåligt. Kul att du gillade Finding Neverland. Den ligger på min topp fem av alla filmer jag sett någonsin. Kate Winslet är en sån otroligt bra skådespelerska. Blev tipsad om en annan film med henne, The Reader. Den ska också vara bra har jag hört.
    Gott Nytt år!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar