söndag 2 januari 2011

God fortsättning på det nya året

Hoppas alla hade en trevlig nyårsafton. Det hade vi, hemma hos bästa svägerskan :) Tack Lotta och Marcus (jag är så glad att vi inte höll till hos oss, så jag slapp städa hihi)

Jag håller på att sammanställa en liten lista på böcker jag vill läsa under 2011, ska visa den så fort den är färdig. Eller färdig blir den väl inte, den kan ju förändras under hela året förstås.
Under julen har jag i allafall läst ut Fågeln som vrider upp världen, vilket tog mycket längre tid än jag trott. Av flera anledningar. Jag hade svårt att komma in i den från början, men den växer på en kan jag väl säga. Den ska få ett eget inlägg, men inte ikväll.

Nu har jag påbörjat en ny fantasyserie faktiskt. Det var ett tag sen jag läste fantasy nu så jag är taggad :)
Det är den ryske författaren Nick Perumovs serie Svärdens väktare och jag har hunnit läsa Diamantsvärdet och Träsvärdet del 1 och 2. Jag vet inte riktigt hur många delar serien består av eller hur många som finns översatta till svenska, men jag är sugen på att fortsätta i allafall.

Nu är det dags att sova för imorrn är första dagen på jobbet efter min långa ledighet, som gick alldeles för snabbt.

1 kommentar:

  1. God fortsättning på er!
    Rysk fantasyserie, låter mycket spännande. Får definitivt tipsa min man om den. Han är en riktigt fantasyfantast.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar