fredag 14 januari 2011

2 filmtips

Det blir mycket film hos oss nu och här kommer två som vi sett de senaste dagarna och som starkt rekomenderas!

Tobey Maguire och Natalie Portman spelar det gifta paret Sam och Grace som tillsammans har två döttrar. Sam är marinsoldat i Afghanistan och när han tros ha omkommit, tar hans bror Tommy (spelad av Jake Gyllenhaal) hand om familjen. När sedan Sam dyker upp igen skadad av sina upplevelser i kriget blir allt lite problematiskt. Det är en rörande och tragisk film som fick mig att må ganska dåligt efteråt. Det kanske inte är en sådan känsla man vill åt när man ser på film, så om man är väldigt känslig kanske man ska undvika den här filmen. Men den var väldigt bra!

The Runaways är filmen om tjejrockbandet The Runaways med bland andra Joan Jett som blev superstora under några intensiva år i mitten av 70-talet. Tjejerna var bara 15 år gamla och ville göra revolt mot samhället. Det fanns inga tjejer som sjöng rock på den tiden så The Runaways var banbrytande. Om ni gillar 70-talet och sex, drugs and rock n´roll MÅSTE ni se den här filmen! Det var det bästa jag sett på länge! Älskade den verkligen, mycket på grund av musiken :)

Ikväll blir det Harry Potter och dödsrelikerna del 1 på bio, och innan det middag på favoritrestaurangen Saffran :) Trevlig helg allihop!





3 kommentarer:

  1. Tack för tipsen Lotta :) Jag ska absolut se Brothers! :) kram

    SvaraRadera
  2. Snacka om fredagsmys! Ät lite för mig också :)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag sätt Brothers :) Vilken bra film!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar