måndag 22 november 2010

Söndagspyssel - miniatyrer

Jag har inte riktigt blivit vuxen än och har en stor kärlek till miniatyrer. En av alla mina drömmat är att ha ett helt rum uppbyggt som en ministad hemma. En gammaldags stad med små butiker utmed gatorna och kanske ett tåg som går genom staden. Jag gör lite småsaker ibland och det här är vad jag åstadkommit denna söndag. Det är väldigt pillrigt men väldigt kul! För att ni ska se precis hur litet det är har jag lagt en tändsticka bredvid sakerna nedanför den första bilden.

 Några fina rosor och två juliga kransar att hänga på dörren när advent nalkas.

 Smaskiga tårtor till det lilla konditoriet :)

 Blandade bakverk och en korg med tomater, bara för att tomater är som godis tycker jag!

5 kommentarer:

  1. Shit vilket pillgöra, jag blir så grymt imponerad! Vi borde nog också ha varit med på loppisen i helgen, har precis hittat en av Henkes "skattgömmor" som han försöker smuggla undan. Huga! :)

    SvaraRadera
  2. Vad fint och såååå sött! Ser fram emot att se fler alster på er blogg =)

    SvaraRadera
  3. Oj vilket pillergöra, mycket imponerande! De ser goda ut, men man får inte äta upp dem va? :-)

    SvaraRadera
  4. Gud,va fint!! Jag är också barnsligt förtjust i sånt där men skulle aldrig kunna göra det själv,mitt tålamod är för litet. ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar