torsdag 18 november 2010

Boklista och biomys

Vi har bokat biljetter till den nya Harry Potter filmen, så på lördag blir det biomys. Och imorrn blir det hemmamys med sjuk liten Alvin.

Jag jobbar stenhårt på att lista mina böcker, så att jag kan lägga in dem  I Tessans bokhylla . Jag har kommit en bit på väg i allafall :)
Det är faktiskt riktigt bra att göra en sån här lista. Man upptäcker ju t.e.x om man saknar någon bok i en serie, och man hittar böcker som man tänkt läsa, men sen glömt bort.

Jag undrar varför jag började läsa Robert Jordans evighetsserie Sagan om drakens återkomst på svenska. Varje engelsk bok översätts ju i två svenska delar så nu är jag uppe i 21 böcker och då saknas ändå några. Dessutom ska inte de sista delarna ges ut på svenska, så jag kommer bli tvungen att läsa om dem på engelska för att få full koll (inte alla kanske men de senare delarna). Det är tur att jag gillar att läsa :)

2 kommentarer:

  1. Jag vill också se den på lördag! Vi kanske går på sena visningen, efter Saffran :)

    SvaraRadera
  2. Hejhej!
    jag vet inte om jag svarade på om det var ok att lägga om min blogg på listan? (förvirrad gammal morsa) :)
    SJÄLVKLART är det det!!!

    Jag vill också se Harry Potter!

    Ha en skön fredag!
    KRAM

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar