måndag 15 november 2010

Svindlande höjder

Igår såg vi Svindlande höjder och gillade den båda två (ja H också). Jag har ju läst boken, men det var väldigt länge sen. Jag tycker nog att filmen följer boken rätt väl, men antingen har karaktärerna ändrats lite, eller också är det jag som minns fel. Jag hade t.e.x. inte bilden av Heatcliff som fullt så hämdlysten och självupptagen. Medan jag kom ihåg Cathy som mer otrevlig och bortskämd. Hur som helst en bra film, med bra skådisar och ja, jag grät lite också :)
Nu är jag lite sugen på att läsa om boken igen.



4 kommentarer:

  1. Har läst drygt 100 sidor och än så länge går det bra :) Tycker om den! Men som du sa, den är mastig och jag har en känsla att jag kommer pausa lite i läsningen då och då. Har du läst Kafka på Stranden? Läste den i våras och älskade den så jag håller verkligen tummarna att denna mastodontbok ska vara lika bra!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Än är det inte december, adventskalendern hinns nog med. När jag var yngre var allt klart veckor i förväg men när jag fick barn blev det i sista minuten istället. Det hände något på vägen. Tack för att du påminde om adventskalendern, jag har också en liggande i ett skåp. Idag är jag hemma och vilar. Jag har så ont i nacken och ut i axeln. Trodde att det var nackspärr men det har inte gått över.Så idag blir det nog inget pyssel utan bokläsning istället.Jag har börjat i Roslund och Hellströms Tre sekunder. Jag läser gärna deckare. Har någon av er förslag på en bra deckare? Kram

    SvaraRadera
  3. Du kan ju iofs vänta och se vad du tycker om Fågeln som vrider upp världen först :)

    SvaraRadera
  4. Hmm...får nog ta och försöka se Svindlande Höjder jag med. Var längesen jag läste boken, så det vore kul med lite uppfriskning av minnet. Angående bokcirkel via nätet så har jag också funderat på det. Det borde väl inte en omöjlighet =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar