tisdag 1 februari 2011

Vart tog lästlusten vägen?

Jag gillar verkligen inte det här, men läslusten har försvunnit! Den brukar komma tillbaka efter ett tag, men jag har ju satt upp ett mål att läsa 30 böcker i år och då går det inte att ha det så här. Jag gillar inte boken jag läser, Underdog, den är så himla tråkig. Dumt nog har jag försökt härda ut och läsa vidare ändå, men nu har jag helt kört fast och tappat all läslust istället. Inte bra, men jag trodde att den skulle bli bättre. Jag kan egentligen inte säga att den är dålig, men den är tråkig. Det händer ingenting. Boken är som en livsskildring och handlar om hur det var att växa upp på 70-talet. Jag kan tänka mig att om man själv har gjort det så blir boken nog mer intressant och rolig. Igenkänningsfaktorn är väldigt viktig för att Underdog ska ge något känner jag. Men jag kan inte döma ut boken eftersom jag bara läst sjättedel av den. Det kan hända att den blir bättre, men jag klarar inte av att ge den mer tid nu.

3 kommentarer:

  1. Hej Lotta! Nu har jag äntligen fått internet så jag kan svara på dina kommentarer!=) Ja visst är spisen mysig? =) Hoppas allt är bra med er! Tycker vi borde ta och styra upp en träff snart med studiegänget. Hur är det förresten med Cathrin och lille John (visst var det John?)Kram kram/ Therese Z

    SvaraRadera
  2. Jag har mina läsperioder mest på somrarna... försöker även andra årstider men kommer ingen vart, tyvärr :( Boken ligger vid sängen och hånflinar mest och jag öppnar den då och då och gör tappra försök men somnar snabbt ifrån den. Nästa gång måste jag backa några sidor eftersom jag inte har en aning var jag slutade sist eller vad jag läste och sen somnar jag igen ;) Så du kanske förstår varför jag aldrig kommer igenom den!? Suck!!! Men lycka till med läsandet! Sj väntar jag på sommaren ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har också lite perioder nu med noll läslust! det hjälper inte att läsa man böcker man inte blir inspirerad av heller :) Hoppas du gillar Jane Austen bättre :) 30 ska du klara!! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar