söndag 13 februari 2011

Nu fungerar det igen!

Äntligen har vi fått tillbaka vårt internet här hemma! Jag kan säga att man känner sig ganska avskuren från omvärlden utan det. Konstigt vilka vanor man har skaffat sig :)

Jag har sett att flera bloggar, bl.a. Boklusen har en utmaning som heter 30 days of books.
Jag hade också tänkt göra den, men sen blev jag sugen på att sno ihop en egen lite kortare variant istället. Så det blev så här:

2 om dagen i en vecka

Dag1 - En bok som gör dig riktigt glad
            En bok som gör dig riktigt ledsen.

Dag2 - Välj två favorit genrer
            Nämn en favoritförfattare från respektive genre

Dag3 - Bok som du blev besviken på
            Bok som överraskade dig positivt

Dag4 - En bok du länge velat läsa men inte hunnit
            En bok du läst mer än tre gånger

Dag5 - Nästa bok du planerar att köpa
            En bok du kan tänka dig att ge bort

Dag6 - Bästa bok som blivit film
            Bästa boktitel

Dag7 - Bok som du gillar utan att riktigt vilja erkänna det
            Typ av bok som du själv skulle vilja skriva

Eftersom jag tycker om ordning och reda så tänker jag börja imorgon, måndag är en bra dag att påbörja saker :)

Nu ska jag läsa ut de sista sidorna i Broarna i Madison county.


2 kommentarer:

  1. Rolig grej! Ska man svara på de frågorna varje dag? Eller hur är tanken? =)

    SvaraRadera
  2. Tja tanken är väl att ta dem i ordning dag för dag. De räcker ju i en vecka och det kändes ganska lagom :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar