torsdag 24 februari 2011

Föremål för mord

Kriminalinspektör Ludde Markh och hans sambo Åsa Weijle följer med sina bekanta David och Märta på en semestertur till Voxna älv i södra Hälsingland för att umgås och paddla kanot. Under en sen kväll med mycket vin anförtror Märta sig till Åsa om att det företag hon och hennes kompanjon Liselott driver har sysslat med skattebrott och nu är utsatt för hot. Detta blir början på en kedja av händelser av polisöverfall, försvinnanden och mord.
Föremål för mord är den sjunde fristående delen i Leif  Woxlins serie En hälsingedeckare.


Jag gillade den här boken, den var lite annorlunda, lättläst och lagomt småmysigt spännande. Jag kan lätt tänka mig att läsa fler i serien. Kanske gillade jag den lite extra för att författaren Leif Woxlin var så rolig att lyssna på när jag och Lotta var på Bokens afton.

Det är förresten snart dags för det igen, med Alex Schulman denna gång, det ska bli intressant :) 



1 kommentar:

  1. Det är bara att säga till när du vill låna min bok. Jag kommer inte att läsa den nu ändå.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar