torsdag 24 februari 2011

Broarna i Madison county

Storstadsfotografen Robert Kincaid och bondhustrun Francesca Johnson möts för första gången när han en het augustidag 1965 kör in på hennes gårdsplan för att fråga om vägen. Kincaid befinner sig i Madison county på uppdrag av National Geographic. Francesca Johnson råkar vara ensam hemma, då hennes man och två barn är tillfälligt borta. De får fyra dagar tillsammans som för alltid förändrar dem.



Det här är en vacker och sorglig kärlekshistoria. De flesta har säkert sett filmen med Clint Eatswood och Meryl Streep, men jag ska inte avslöja slutet i allafall. Jag såg själv filmen för rätt många år sen och grinade som en tok hemma i soffan. Boken berörde mig inte lika mycket, antagligen borde jag ha läst den innan jag såg filmen. Bra var den i allafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar