tisdag 15 februari 2011

Hemläxan

Måndag betyder fotokurs för min del så igår var det dags. Veckan som varit har vi haft hemläxa som jag kämpat med . Läxan var att ta:
10 bilder som är tekniskt korrekta med tanke på ljuset.
5 bilder med lång slutartid, fånga rörelse.
5 bilder med kort slutartid, frys bilden i en rörelse.

De bästa bilderna fick jag till när jag och syster gick runt Sidsjön och bland annat fotade änder. Här är några exempel:
 Min favorit bild. Det ser ut som om anden är lite generad. Jag har haft kort slutartid här för att frysa bilden i en rörelse.

 Låtsasvindruvor som jag har i fönstret hemma. Tränat på att få ljuset rätt.

 Här har jag använt stativ och haft en lång slutartid. Då blir det så här häftigt :)

Här har jag gjort tvärtom och haft kort slutartid för att frysa rörelsen.

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar