måndag 7 februari 2011

Första fotokurstillfället

Ikväll var det alltså dags för fotokursen att dra igång. Det var jättekul och jag har redan lärt mig massor! Med lite övning den här veckan tror jag att jag kan få till väldigt bra bilder. Vi har lärt oss att komponera bilder med hjälp av ISO-tal, slutartid och bländare i den manuella läget på kameran. Jag har läst lite foto för länge sedan, när jag gick det estetiska programmet på gymnasiet, men då hade man manuella systemkameror och mycket är annorlunda nu. Jag minns inte mycket heller från det, men lite ploppar upp när man hör det igen. Vi höll till i en tråkig ljus lektionssal med lysrör i taket så förutsättningarna för att få bra bilder och bra motiv var inte de bästa. Trots det fick jag till två bilder som jag är rätt nöjd med.



Vi har roliga läxor till nästa måndag, så det kommer nog att bli fler fotoinlägg denna vecka skulle jag tro :)
Sov så gott alla vänner!

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar