fredag 25 februari 2011

Min läslista 2011

Jag har ett mål som jag ska sträva mot det här året. Nämligen att läsa minst 30 böcker. Det är inget orimligt mål utan jag tror att det ska gå bra att klara. Men det finns så mycket jag vill läsa och så mycket jag borde ha läst som jag inte har läst. Därför tänkte jag göra ännu en lista, en lista som bestämmer lite över vad jag ska läsa för sorts böcker iår.

Under 2011 ska jag läsa:
  • 5 valfria böcker av fem olika svenska författare.
  • 5 klassiker.
  • 5 feelgoodromaner.
  • 3 valfria deckare/kriminalromaner.
  • 3 biografier.
  • 2 böcker som blivit/ska bli film.
  • 1 bok som fått Augustpriset.
  • 1 bok av en nobelpristagare.
  • 1 bok som jag blivit rekommenderad.
  • 1 bok av en debutant.
  • 1 fantasybok.
  • 1 bok på engelska.
  • 1 bok från en favoritförfattare.
Jag ska försöka att hålla mig till den här listan så gott jag kan för att få en stor variation i det jag läser. Sedan får jag såklart läsa mer om jag hinner!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar