lördag 28 januari 2012

Läslistan 2011

Jag kom på att jag har inte redovisat hur det gick med mitt läsmål 2011. Jag hade 30 böcker som mål inom olika bestämda genres. Tyvärr har jag inte den listan med vad jag skulle läsa här, eftersom den här datorn har tömts och allt är kvar på en hårdisk hemma. Men jag har ju en lista på vilka böcker jag har läst iaf.
  1. Agatha Christie - Döden på Nilen
  2. Jane Austen - Northanger Abbey
  3. Jan Wallentin - Strindbergs stjärna
  4. Alexander McCall Smith - Filosofiska Söndagsklubben
  5. Martina Haag - I en annan del av Bromma
  6. Slash - Slash
  7. Andreas Carlsson - Live to win
  8. Alex Schulman - Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött
  9. Anna Jansson - Innan givaren är död
  10. Tamara McKinley - Arvet
  11. Elizabeth Gilbert - Lyckan, kärleken och meningen med livet
  12. Sophie Kinsella - En shopaholic får en syster
  13. Liz Tuccillo - Resehandbok för singlar
  14. Claude Izner - Mordet i Eiffeltornet
  15. John Steinbeck - Möss och människor
  16. Camilla Läckberg - Olycksfågeln
  17. Mari Jungstedt - Den döende dandyn
  18. Sophie Kinsella - En shopaolics bekännelser
  19. Carl-Johan Vallgren - Den vidunderliga kärlekens historia
  20. Dan Brown - Da Vinci-koden
  21. Claude Izner - Mysteriet på Pére Lachaise
  22. Lars Kepler - Hypnotisören
  23. Mario Vargas Llosa - Den stygga flickans rackartyg
  24. Carl Jonas Love Almquist - Det går an
  25. Jules Verne - Jorden runt på 80 dagar
  26. Frans G Bengtsson - Röde Orm
  27. Tatiana de Rosnay - Sarahs nyckel
  28. Jonas Moström - Hjärtats mörker
  29. Per Anders Fogelström - Mina drömmars stad
  30. Kathryn Stockett - Niceville
  31. Per Anders Fogelström - Barn av sin stad
  32. Anna Gavalda - Lyckan är en sällsam fågel
  33. Per Anders Fogelström - Minns du den stad
  34. Per Anders Fogelström - I en förvandlad stad
  35. Conn Iggulden - Stäppens krigare
  36. Per Anders Fogelström - Stad i världen
  37. Sue Harrison - Moder Jord, Fader Himmel
Det blev alltså 37 böcker till slut, så 2012 har jag siktet lite högre :) Jag hade gjort en ny lista för i år men tyvärr ligger också den hemma på en hårdisk. Jag läser på när jag är här så får ni se den senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar