onsdag 9 mars 2011

I en annan del av Bromma - Martina Haag


Det blev verkligen sträckläsning av den här boken. Två dagar tog det och jag har knappt klarat av att lägga ifrån mig den. Väldigt väldigt rolig och träffande bok som handlar om 42-åriga Bella som hamnar i något som man skulle kunna kalla 40-års kris. Hon känner sig gammal, tjock och misslyckad. Hennes man Matte är Sveriges mest omtyckta TV-stjärna, medan hon själv sitter i receptionen i TV4. Hon lever svenssonlivet, tar hand om barnen och offrar sig själv för sin mans karriär, och när han en dag föreslår att hon ska åka till Bulgarien i tre veckor själv ser hon en chans att skaffa sig ett nytt liv, vila upp sig och fundera på vad hon vill. Efter ett tag blir hon dock misstänksam. Varför vill egentligen Matte att hon ska åka till Bulgarien i tre veckor? Hans ungdomskärlek, fotomodell och dotter till svärmors bästa väninna är hemma i Sverige...hm hm.

Härlig och rolig läsning för tjejer! Jag läste några avsnitt för Marcus, och han tyckte att en del var väldigt roligt, men det är "mycket ni tjejer inte förstår" var hans kommentar. Exempelvis en mans relation till sin mamma... :)

1 kommentar:

  1. Jag fick den i julklapp men har inte läst den än eftersom jag inte har den första boken. Blir supersugen på att få tag på den nu!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar