måndag 14 mars 2011

Bygga bo, eller bygga boet bättre..

Jag är inne i en period just nu då jag vill fixa och renovera och snygga till vårt hus. I varenda rum kan jag komma på en massa roliga projekt. Tyvärr räcker varken orken eller tiden till och dessutom ska vi ju spara pengar nu. Vi har ett annat litet projekt också, nämligen att spendera ett par månader i Thailand nästa vinter. Så det gäller att prioritera rätt..

Hur som helst läste jag häromdan en krönika av någon sån där vis förståsigpåare gällande graviditet och barn som berättade att kring mitten av graviditeten får ofta den blivande mamman ett behov av att "bygga bo". Så det är alltså där jag har hamnat. Bygga bo behöver jag ju inte, men däremot har jag en oerhörd lust att förbättra boet :)
Ibland får jag nästan sätta mig på händerna för att inte hugga tag i en tapet och börja riva och det händer att jag spatserar runt i huset på kvällen, som en äggsjuk höna och bara filosoferar över allt man kan tänkas göra.

Jag hade säkert samma tendenser förra gången när jag väntade Alvin, men skillnaden då var ju att vi faktiskt höll på med en massa grejer. Så jag fick utlopp för mina bygga bo hormoner.
Ja ja, snart är jag för tjock och trött för att vilja göra något alls haha.

Här är en lite suddig bild på magen i allafall. Jag är i v.25 nu ifall nån undrar.




1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar