onsdag 9 mars 2011

Kulturkväll

Ikväll har jag varit på kulturombudskväll för Scenkonstbolaget. Det är min mamma som är ombud, men jag brukar få följa med och vara lite kulturell jag också :)
Scenkonstbolaget består av Kammarorkestern, Teater Västernorrland, Norrdans och Film i Västernorrland. Två gånger om året hålls de här kvällarna och då bjuds det på fika och så presenteras vårens/höstens program.  Det är lättsamma trevliga kvällar och man får lite koll på kulturutbudet i stan.


Ikväll var jag dock tvungen att gå lite tidigare eftersom jag hade en ledsen liten kille hemma som längtade efter sin mamma. Förmodligen har de pratat om småsyskon och bebisar på dagis för A har en del funderingar kring detta nu. "Mamma bebisen får inte ta mina leksaker" sa han ikväll när han skulle sova. Bebisen skulle inte få sova i mammas och pappas säng heller, men sen kom han på att om bebisen var ledsen kunde den få sova bredvid honom :)

Nu ska jag ta en kiwi och sen dyka i säng, har en förkylning på gång som inte alls känns rolig.

1 kommentar:

  1. Kul att komma ut lite. Jag skulle nog också behöva vara lite kulturell. Jag ägnade kvällen igår till att lyssna på en föreläsning om ADHD. En väldigt bra sådan. Idag ska det förhoppningsvis bli lite pyssel...om jag orkar hålla ögonen öppna. Hoppas att du klarar dig från förkylningen. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar