tisdag 29 mars 2011

Live to win - Andreas Carlsson


Jag har läst en av de absolut bästa böckerna jag läst i hela mitt liv, och jag har läst rätt många böcker! Den är inte bäst för att den är skriven på ett särskilt bra sätt. Det är inte en fröjd att läsa på grund av ett poetiskt flyt i texten eller en massa vackra ord. Inte heller för att den är spännande, intressant och sensationell, utan den är helt enkelt bäst för att den är så otroligt inspirerande! Jag har aldrig känt så mycket när jag läst en bok. Både hopplöshet, bitterhet som hoppfullhet, och framtidstro. Jag kan bara säga att jag läste den här boken i precis rätt tid i mitt liv, eller kanske egentligen alldeles för sent... Den här mannen har allt jag vill ha och är allt jag velat bli. Hade jag läst den när jag var arton hade jag kanske nått dit jag ville nu, men och andra sidan så fanns inte den här boken då :) Jag får tänka positivt, det är inte försent än! Jag blir 30 om två veckor och det kan ha en hel del att göra med mina tankar om livet ;) Jag skulle kunna skriva en hel novell om det just nu, men jag tror inte att det här inlägget är rätt forum. Det kanske blir ett eget inlägg, 30-års kris är nämligen något jag känner till väldigt väl!

6 kommentarer:

  1. Åhh,jag som har den boken liggande här hemma! Ska genast börja läsa den. =)
    Jag fyller 31 på fredag och lider också av en liten kris...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag att du ska Erika! Jag vet som sagt inte om du kommer att känna dig bättre eller sämre av den... Han var ju liksom mångmiljonär vid 30.

    SvaraRadera
  3. Får jag låna den? Jag läser inget just nu så...Skulle också behöva lite inspiration! =)

    SvaraRadera
  4. Ja,förmodligen sämre då.. ;-) Men jag får göra som du,tänka positivt. Finns ju fortfarande drömmar som kan bli sanna. =)

    SvaraRadera
  5. Kul med inspiration! Det behöver man få med jämna mellanrum. Tänk positivt! Även om du är 30 har du många år kvar i livet;)!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar