onsdag 2 mars 2011

Förkylning, matförgiftning och glutenattack...slut snart kanske?

Förlåt för att jag varit borta från bloggen några dagar men jag har inte haft någon inspiration. Det har varit så mycket kring sjukdomar och strul så jag har inte haft någon ork. Jag är fortfarande inte bra i min förkylning. Varje natt får jag fruktansvärt ont i halsen och hosta och täppt i näsan är jag dygnet runt. Jag har aldrig varit med om någon liknande förut, jag kan inte andas alls i näsan och det gör att jag knappt sover på nätterna. De oroliga timmar jag lyckas sova sover jag halvt sittandes.

I förrgår kände jag mig lite bättre och eftersom det var så fint väder ute bestämde jag och Marcus oss för att ta en sväng ner på stan i solen. Det var första gången jag var ut på många dagar och jag var desperat efter att få komma ut och göra något. Vi shoppade lite och gick och åt en sallad på en salladsbar. 15 minuter efter att vi lämnat lunchstället börjar jag att må illa, fruktansvärt illa. Vi fick småspringa till bilen direkt för att jag inte skulle kräkas mitt på stan. Väl i bilen rotade vi fram en tom påse som jag kunde kräkas i, och det gjorde jag. Det blev raka vägen hem och tvätta bort sminket och hoppa i mysbyxorna igen då. Det var inte magsjuka utan det måste ha varit fel på baconet eller något annat som var i salladen. Inte så roligt iaf...

Igår vaknade jag snuvig som bara den av ett telefonsamtal från dagis. Dom hade råkat ge Zelda fel gröt (hon har glutenallergi som mig), och då är det ju bara att vänta på spyattacken. Den kom på dagis innan jag hunnit dit men den fortsatte i bilen, på badrumsgolvet och i en bunke i min säng. Lillstackarn blev helt utslagen och sov från 11:00-15:30. Så ni kan ju gissa hur länge hon var uppe inatt! Sista gången jag kollade på klockan var den 00:30 och Zelda var hur pigg som helst.

Så idag har lillan varit hemma och vi har haft en jättemysig dag på stan med Marcus. Lite shopping, nya glasögon har valts till M och så fika såklart! Glutenfria muffinsar på Kulturmagasinet!

Nu hoppas vi på bättre tur framöver så att vi kan få komma ut bland folk igen :)

6 kommentarer:

  1. Stackars stackars dig och Zeldisen. De ska alltid vara allt på en gång verkar det som. Hoppas ni får må lite bättre nu. Lilla Zelda, hur många gånger ska hon behöva må dåligt av vuxnas misstag..ledsamt. Krya på er nu och krama go ungarna från Farmor :)

    SvaraRadera
  2. Men oj! Vad hemskt ni har haft det, och du fortfarande har med nästäppa och annat... Tänker på er och önskar bot och bättring.
    Kram

    SvaraRadera
  3. STACKARS stackars er!!!!!!!!! Jag ska komma (när jag har tid) med ngt smarrigt till er så vi kan fika och mysa, så fort alla mår prima! Pössss/helena

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Jag vill inte klaga, men ibland måste man få gnälla av sig lite :)

    SvaraRadera
  5. Usch va jobbigt! Stackars lilla Zelda att hon ska behöva bli dålig för någon annans misstag. Hos oss är det magsjuka som gäller, jag var risig igår och nu idag fick Henke åka och hämta Alvin. "Jag måste vila för jag har kjäkts jättemycket" sa A när H kom till dagis.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni känner er lite piggare där hemma och att ni får njuta en härlig lördag.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar