lördag 19 mars 2011

Dyngkåt och hur helig som helst

Den här boken läste jag ut på en eftermiddag, den är ju egentligen mer som en sammanställning av Mia Skäringers krönikor och blogginlägg än en "vanlig" bok. Perfekt att ta med under en tågresa eller liknande.

Väldigt kul läsning, även om det finns allvarliga och tänkvärda inslag i den. Här är delar av ett citat ur boken, som ger en bra bild av innehållet tycker jag.

"Jag är bara så trött på superdupermorsor, självuppoffring, martyrskap, husfridsknull och falska glättiga fasader. Jag längtar efter verklighet, sårbarhet och magar med hudbristningar..."

För övrigt ser jag Mias karaktär i Solsidan framför mig när jag läser den här boken, finns nog en del likheter mellan rollen och verkligheten skulle jag tro :)




2 kommentarer:

  1. Ha ha, den har jag också läst. Man känner igen sig bitvis. Nu läser jag Martina Haags nyaste. Lika lättläst den. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst verkar det ligga lite korn av sanning i hennes karaktär i solsidan. Känns som hon är sig själv på något vis. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar