fredag 11 mars 2011

True grit


Igår var jag och Marcus ut och åt på vår favoritrestaurang, Saffran. Efter det gick vi på bio och såg True grit som var riktigt bra! Jag visste att den skulle vara det så jag hade höga förväntningar, ändå blev jag inte besviken. Det är något speciellt med westernfilmer tycker jag, jag gillar stämmningen. Även om det är rått så är det ändå mysigt på något sätt. True grit var rätt rolig också på ett rått sätt. 


Filmen handlar om Mattie, en tjej som är fjorton år och som precis mist sin far. Han har blivit mördad och Mattie har fått i uppdrag av familjen att åka för att reda ut hans affärer. Hon är en stenhård förhandlare och åker inte hem när hon är klar, utan hon har bestämt sig för att hämnas sin fars mördare. Hon tar kontakt med den alkoliserade sheriffen Rooster eftersom han sägs vara av det rätta virket, the true grit. Ingen tar den lilla flickan med flätorna på allvar, men hon lyckas till slut visa alla vad hon verkligen går för.


Hon är stencool och en riktig hjältinna i mina ögon. Filmen rekomenderas starkt!


1 kommentar:

  1. Håller med dig!:-) Göran och Jag var iväg förra veckan och vi gillade den jätte mycket! Rekomenderas. :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar