torsdag 24 mars 2011

Alex Schulman

Nu vet jag! Jag inte bara gillar Alex Schulman, jag tror att jag rent av älskar honom! Haha, nej men det var en kanonkväll, otroligt underhållande och massor av folk. Han var väldigt rolig och väldigt charmig och jag köpte alla hans tre böcker. Den första han skrivit heter "Skynda att älska", den senaste "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" och däremellan har han skrivit en barnbok som heter Bajsfesten. De två första signerade han till mig och den sista till Zelda. Det var lite roligt eftersom hans fru hette Widell i efternamn när de träffades, och han benämner henne i boken hela tiden med både för- och efternamn. Jag var såklart tvungen att berätta för honom att jag också heter Widell och han undrar om vi är släkt. Inte vad jag vet. Han skriver i alla fall en lite rolig kommentar om namnet i min bok :)
 

Alex berättade om sin karriär som varit lite brokig med många uppsägningar och dåligt självförtroende. Även om mycket nog egentligen var lite tragiskt så berättade han det med sådan humor att det inte gick att göra annat än att skratta åt eländet. Man fick se mycket av den humoristiska sidan hos honom, men också den djupa och seriösa sidan som jag förstått är den sida som helt dominerar i hans böcker. Det ska bli intressant att läsa dem eftersom jag bara har hört gott dem.


1 kommentar:

  1. Å,jag grämer mig så att jag inte kunde gå!! =( Men kul att det var en bra kväll. Hoppas att du gillar böckerna! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar