måndag 14 mars 2011

Bokens afton imorgon!

Jag har lyckats trycka in en Bokens afton imorgon som jag inte tänkt gå på egentligen. Det är så mycket nu så jag måste prioritera lite, men det här kommer att bli kul! Jag ska nämligen ta med mig min äldsta dotter som är 8 år eftersom det är barn- och ungdomslitteratur som är temat. Jag bestämde mig när T och jag satt i bilen en dag. Hon berättade att hon läst nästan hela dagen på skolan för att hon läser en sån spännande bok. Det visade sig vara en bok om Emil Wern som är skriven av Anna Jansson. Klart att T måste få gå och träffa henne då och få köpa en signerad bok!
Anna Jansson (Bild lånad från Google)
Bok av Anna Jansson. Hon har även skrivit kriminalromanerna om Maria Wern som filmatiserats och har sänts på TV.

Ingrid Olsson är den andra författaren som kommer att närvara. Hon skriver barn- och ungdomsböcker som behandlar känslor.

Ingrid Olsson (Bild lånad från Google)

Den här boken har jag och T läst tillsammans och vi gillade den båda. Den handlar om utanförskap och mobbing. Väldigt tänkvärd bok!

Roligt att T har läst något av båda författarna som kommer. Jag tror att vi kommer att få det jättemysigt!

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar