lördag 22 oktober 2011

Hypnotisören - Lars Kepler


Eftersom alla jag känner som läst Hypnotisören hyllat den, så var även jag tvungen att läsa den. Eller lyssna på den blev det och det känns som ett bra val i efterhand. Peter Andersson läste den väldigt bra efter min smak. Jag måste erkänna att efter två skivor var jag så illa berörd att jag funderade på att lägga ner alltihop, men jag härdade ut och det ångrar jag inte.

Den första huvudpersonen är läkaren Erik Maria Bark som har specialicerat sig på hypnos. Den andra är poliskommisarie Jona Linna som är känd för att alltid ha rätt i sina antaganden. Jona söker en dag upp Erik Maria Bark för att be honom hypnotisera en pojke som varit med om något fruktansvärt. Pojken har hittats blodig och sargad i familjens hus som den enda överlevande, och nu vill man med hjälp av hypnos få reda på vad som egentligen hänt. Svaret blir oväntat och skrämmande och en komplicerad historia nystas upp.
Jag tyckte väldigt mycket om boken och ville inte sluta lyssna. När den var slut kändes det till och med lite tungt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar