lördag 29 oktober 2011

Annika Östberg på Boken Afton

När jag var runt 17 år läste jag Sorgfågel som handlar om Annika Östbergs liv. Det var första gången jag hörde talas om henne och jag blev helt tagen av hennes berättelse. För några dagar sedan hade jag turen att få träffa henne och lyssna till hennes berättelse på Bokia här i Sundsvall. Jag tror inte att ett öga var torrt när hon avslutade sin berättelse med historien om hur hon blev fri och fick åka hem till Sverige.


Här kan ni läsa Sundsvalls tidnings artikel om kvällen:  Ett förlorat och återtaget liv
Det här är hennes nya bok som jag givetvis köpte och fick signerad. Jag passade också på att berätta att jag läst Sorgfågel för länge sedan och sedan dess följt henne via media.

Therese, Marcus och min syster Emma var också med mig den här kvällen och jag vet att de var lika fashinerade som mig av Annikas styrka. Det är en otrolig kvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar