torsdag 28 april 2011

Innan givaren är död - Anna Jansson


Innan jag åkte läste ut Anna Janssons "Innan givaren är död". Jag har varit lite dålig på att läsa böcker av svenska författare så jag tänke bli lite bättre på det i år. Det är den första boken jag läser av Anna Jansson jag läser och jag är lite kluven faktiskt. Jag fastnade inte som jag vill göra i en bok, men jag kan heller inte säga att den var dålig. Kanske lite föutsägbar.

Den handlar om polisen Maria Wern som bor på Gotland. Fallet består i en mordbrand, några mord och en historisk gåta som håller på att nystas upp. Men vem är mördaren och varför begås de här morden i det lilla samhället Roma utanför Visby? Mer än så skriver jag inte eftersom jag inte vet hur jag ska beskriva handlingen utan att avslöja för mycket. Men det handlar mycket om mänskliga relationer, relationer mellan många olika sorters människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar