fredag 22 april 2011

Fort Lauderdale

Just nu ligger vi på hotellet i Fort Lauderdale och klockan är 22:45. Jag ser här på datorn att den är 04:45 i Sverige så jag antar att ni sover nu :) Jag ska lägga ut lite bilder från dagen tänkte jag, så varsågoda. De kommer i oordning.

Här har vi en del av vårt hotellområde. Det är jättefint men tyvärr har vi inte haft tid att besöka poolen.

Men stranden besökte vid och jag var ner och doppade tårna. Det var jättevarmt! Hade jag haft badkläder med mig hade jag velat bada men det hade vi inte. Marcus kunde inte komma ner på stranden heller så jag blev inte så långvarig vid vattnet, men härligt var det!

Ett av alla lyxhus vi åkte förbi med vattentaxin. Tyvärr minns jag inte vem som ägde det men någon kändis var det eftersom jag tog kort. Bredvid låg Sonny och Chers gamla hus men det var inte så fint så jag skippar den bilden idag. Vi såg också Jay Lenos hus och båt och en massa andra kända människors hus och båtar.

Här är vårt hotell, Hilton Ft. Lauderdale Marina. Jättefint hotell men tyvärr har det strulat en del med rummen. Vi är nu inne på vårt tredje och nu är vi nöjda. Det första handikappanpassade rummet hade badkar. Behöver jag säga mer? Det andra hade en dusch som var trång och låg upphöjt med en stor kant upp. Nu har vi ett bra rum :)

Fort Lauderdale kallas för Amerikas Venedig. Det är vatten överallt! Kanaler som går i rutnät över hela staden. Det är väldigt fint! Det går gula båtar som taxi på kanalerna och vi åkte en tur idag på två timmar. Jag tog massor av fina bilder.

Här har ni Michael Manns hus. Ett av få som jag kommer ihåg vem som ägde.

De här rosa höghusen var designade av Tommy Hilfiger som också har en våning i ett av dem. Adam Sandler och Oprah Winfrey har också våningar här.

Det här var en av stadens exklusiva och privata yatchklubbar. Just här har Oprah Winfrey och Johnny Depp sina yatchs när dom är i stan.

Lyxiga hus och gigantiska båtar överallt i kanalerna.

Marcus äter lunch vid stranden.

Stranden. Det fläktade idag men det var väldigt hett ute. Vi ser numer ut som kokta kräftor med en massa konstiga mönster lite varstans efter kläder och smycken. Inte snyggt.

Mer lyxbåtar, här efter den fina gatan Las Olas. Vi promenerade hela gatan och utifrån den strålar privata vägar ut till de exklusiva områdena där vakter står och kontrollerar vilka som får åka in.

Kvällsvy från hotellet. Det här är från 8:e våningen, nu bor vi på 12:e.

Jag hade tänkt ge er lite reflektioner över USA också men det får vänta till en annan dag. Nu är snart internettiden slut som jag betalat för.

Om jag inte har skrivit det förut så har vi det underbart iaf! Men vi längtar tills vi kommer på båten imorgon.

Ses en annan dag!

7 kommentarer:

  1. Låter helt underbart med en sådan början! Njut och ha det så gott ni kan! :-)

    SvaraRadera
  2. Yes! Ser fram emot "amerikareflektioner!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Synd att du inte hade badkläderna med, men det kommer väl fler tillfällen... Inte så bra ställt med anpassningen i USA, men skönt att det blev bra till slut. Imorron ska jag och Juno vara barnvakt åt Tindra & Zelda i några timmar, och på söndag med! =)

    SvaraRadera
  4. Fortsatt trevlig och mysig resa!Är absolut INTE avis,....hm! Eller,..
    Mvh
    Annika!

    SvaraRadera
  5. Fortsatt underbar resa :) Ni verkar ha varmt o skönt ni också ;) Ses här snart hoppas jag. Imorgon ska barnen komma hit till oss några dagar :)

    SvaraRadera
  6. Hej Hej!! Vi ser att ni har det bra och önskar er en fortsatt härlig resa, vi som vet vad ni har att se fram emot ;) Vilken tur att det löste sig med rummet beklagar detta! Ser fram emot att läsa mer om er fantastiska resa! Varma hälsningar från oss på Exitours!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar