söndag 10 april 2011

Välja böcker till resan

Det är ett angenämt problem jag har nu. Jag ska vara borta i en månad. Jag ska åka tåg och flyg långt. Alltså blir det mycket lästid och jag måste ha med mig ganska många böcker i resväskan. Det svåra är att veta nu vad jag kommer att vara sugen att läsa. Jag har suttit framför bokhyllorna och plockat ur och plockat in böcker. Ändrat mig massor av gånger. Det jag kommit fram till är att det är smartast att välja så många pocket som möjligt i alla fall eftersom de inte väger lika mycket som inbundna. Nu har jag inte så många pocket eftersom jag helst köper inbundna böcker, men några godbitar har jag allt som skulle passa fint på en långresa.

De jag har packat ner hittills är dessa:
Camilla Läckberg - Olycksfåglen. Jag har ännu inte läst något av henne och jag vill ha en spännande bok med mig.
Lena-Maria Klingvall - Våga drömma. För att det verkar vara en inspirerande bok.
Liz Tuccillo - Resehandbok för singlar. Chick-litt som verkar rolig och passar utmärkt när man reser!
Isabel Wolff - Vickis vintagebutik. Jag har tänkt läsa den väldigt länge eftersom den fått bra kritik och verkar vara hur mysig som helst!
Elizabeth Noble - Bokcirkelns bekännelser. Det verkar vara en mysig bok i Lotta-stil :) Lättsam läsning på resan.

3 kommentarer:

  1. Vickys Vintagebutik passar nog ypperligt på semesterresan! Hoppas ni får det mysigt och avslappnande!

    SvaraRadera
  2. Kom och rota i min bokhylla om du vill, jag har ju massa pocket eftersom jag nästan bara köpte det tidigare.

    SvaraRadera
  3. Det ska bli spännande att läsa dina recensioner sedan. Har också velat läsa Vickys Vintagebutik.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar