söndag 3 april 2011

Vår i mina fönster

Även om denna helg varit mulen, så börjar det verkligen kännas att våren är på gång. Snön finns förstås fortfarande kvar, men vägarna har börjat torka upp och fåglarna kvittrar som besatta så fort solen visar sig.
Och nu är det vår i mina fönster också för jag har nämligen planterat om alla mina blommor. Tror faktiskt aldrig jag har gjort det förut, så det återstår väl att se om de överlever min ömma behandling...

En sak med våren är ju att man upptäcker en massa saker som ska göras efter vintern. Jag har i vanlig ordning gjort en liten lista för att få bra koll. Det här är saker jag skulle vilja hinna med den närmsta tiden. Påbörjade listan redan förra helgen så vissa saker kan jag bocka av, hurra! :)

* Plantera om mina blommor
* Sortera undan de varmaste vinterkläderna
* Röja i källaren och få bort en massa till tippen eller återvinning
* Gå igenom och sortera min garderob, så jag får lite bättre koll på vad jag har för kläder.
* Börja titta på parasoll eller markis till vår uteplats. Vi funderar på en väggfast markis som kan skugga hela uteplatsen eftersom den ligger i söderläge och det blir otroligt hett där. Men det finns ju stora fina parasoller också, som är billigare..
* Bestämma hur vi ska måla vår carport, rött och svart eller rött och vitt.
* Städa och göra iordning lekstugan (lite för mycket snö kvar än, men snart...)

Hmm ja den lär nog fyllas på allteftersom den här listan, det brukar ju vara så. Men för tillfället var det allt.

Idag blir det nog hämtmat och sen fruktsallad med glass till efterrätt.



3 kommentarer:

  1. Det är ju så skönt när man kan bocka av saker! Jag har massor att göra men det går sakta :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tycker mig ana lite vår här också. Det har kommit upp lite knoppar i rabatterna. Idag har jag försökt hjälpa våren på traven genom att skotta bort lite snö på gården. Lite vårpyssel hann jag också med under helgen. Jag har tokletat prickiga fjädrar i scrapaffärerna och så hittade jag det här hemma i en presentbutik. Pärlhöns kommer de ifrån har jag lärt mig nu. Jag köpte fem vacktelägg och la i en skål. Lite vårfint! När jag kom hem från jobbet hade de förvandlats till kattleksaker och gått i kras.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, visst känns det som att det finns så mycket mer att göra på våren än vintern (förutom juletid kanske).
    Också jag njuter av våren - och också av att vara tillbaka i bloggvärlden.
    Kram till er båda.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar