fredag 1 april 2011

Uppdaterad läslista

Nu har jag betat av några av de böcker jag ska läsa under året. Hittills ser det ut såhär. Tror ni att jag klarar målet?
Under 2011 ska jag läsa:
  • 5 valfria böcker av fem olika svenska författare.
  • 5 klassiker. (1. Northanger Abbey - Jane Austen)
  • 5 feelgoodromaner. (1. I en annan del av Bromma - Martina Haag)
  • 3 valfria deckare/kriminalromaner. (1. Döden på Nilen - Agatha Christie)
  • 3 biografier. (1. Slash - Slash, 2. Live to win - Andreas Carlsson, 3. Att vara med henne...- Alex Schulman)
  • 2 böcker som blivit/ska bli film.
  • 1 bok som fått Augustpriset.
  • 1 bok av en nobelpristagare.
  • 1 bok som jag blivit rekommenderad. (Filosifiska söndagsklubben - Alexander McCall Smith)
  • 1 bok av en debutant. (Strindbergs stjärna - Jan Wallentin)
  • 1 fantasybok.
  • 1 bok på engelska.
  • 1 bok från en favoritförfattare.

2 kommentarer:

  1. Kul med ett så konkret mål men som ändå är rätt så flexibelt eftersom man väljer inom varje kategori. =)

    SvaraRadera
  2. Det klart att du klarar det! Vilket bra mål för 2011!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar