söndag 10 april 2011

Tantvarning?

Förra veckan hade vi en diskussion på jobbet om pelargoner. Mina kollegor tycker att det är en tantblomma, speciellt om man har dem i köksfönstren (vilket jag naturligtvis har).
Det enda som är mer "tantigt" är att ha Sankta Paulier också, och några såna har jag ju faktiskt inte, så det kanske finns hopp för mig :)
Hur som helst gillar jag mina vita pelargoner och tänker nog skaffa fler i andra färger också. Röda på balkongen tror jag och några rosa kanske. Vad tycker ni, är det pensionärsvarning eller klarar jag mig? :)

(Bild från styleroom.se)

För övrigt har vi jobbat lite i trädgården idag eftersom all snö är borta på södra sidan. Vi klippte ner vår häck i höstas, men har kommit på att vi tog för lite, så nu har vi klippt ner den mer (så kanske man inte ska göra, men eftersom vi inte är några trädgårdsexperter så testar vi och lever på hoppet att det blir bra). Upptäckte i alla fall några små gröna skott som skjutit upp och jag hoppas att det kanske kan vara tulpaner. Någon som vet? (klicka på bilden för att förstora)



7 kommentarer:

  1. Tror inte det är tulpaner det där, för tidigt. Kanske Krokus eller en annan liten blå blomma, kommer inte ihåg vad de heter.
    Sen har man de blommor man gillar oavsett vad andra tycker. Har både Pelargoner o Sankt Paula...o känner mig inte ett dugg tantig, är 52 :)
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  2. Pelargoner är fint... tycker jag numer ;)

    Tror det är Scilla som är en liten blå vårblomma, jag har den åxå =) Men även tulpaner, påskliljor och krokusar har tittat upp hos mig redan... riktigt tidigt i år fast vi fick så mycket snö!

    SvaraRadera
  3. Men åh! Vilken start på måndag morgon.Jag har just konstaterat att jag är tant. En riktig sådan, jag har ju båda sorterna. Ha ha. Äsch vad gör det. Jag gillar Pelargoner.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tantvarning? Det är ju inne med pelargoner. Jag har dem också i fönstret och ute. Gillar speciellt vita och ljusrosa.

    SvaraRadera
  5. Jag har också pelargoner. Rosa Mårbacka - mycket trendigt... ;) Så tantigt? Neeej inte ett dugg!

    SvaraRadera
  6. Tack för alla kommentarer, nu känner jag mig mindre tantig och ganska trendig plötsligt :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker pelargoner är jättefina och inte alls tantiga. Däremot känns de väldigt somriga. Ska jag vara ärlig så tycker jag att St. Paulior är väldigt fina också. Min har dock dött... =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar