måndag 23 maj 2011

En shopaholic får en syster - Sophie Kinsella


Jag bara älskar böckerna om Rebecka Brandon (f.d. Bloomwood)! De är helt underbara, roliga, mysiga, charmiga och, ja helt fantastiska. Jag är lite som Becky men absolut inte lika överdriven i allt och det gör att jag ofta känner igen mig i henne vilket gör allt ännu roligare. Marcus älskar också böckerna och jag har lovat honom att vi ska läsa alla från början tillsammans eftersom jag heller inte har läst alla. Han är helt tagen i denna underbara kvinna och säger att den här boken var den bästa han läst i hela sitt liv :) Roligt! Jag läser högt för honom, och eftersom han känner igen mig så mycket i Becky tycker han att det är klockrent när jag läser. Kul med en man som gillar tjejböcker :D

I den förra boken gifte sig Rebecka med sin kärlek Luke och den här boken börjar med att de är på bröllopsresan. Resan ska vara i ett år och de ska resa över hela världen. Efter tio månader får båda dock nog och bestämmer sig för att åka hem. Luke hittar snabbt tillbaka till sitt gamla liv med alldeles för mycket jobb, medan Becky har en del problem med att få dagarna att gå. De har precis lämnat sina liv i New York och flyttat till London och Becky har blivit arbetslös. Men det kommer att hända en hel del saker och som vanligt klantar hon till det rejält för sig, inte bara en gång utan hela tiden! Men Becky är alltid så snäll, omtänksam och charmigt naiv att man bara älskar henne ändå!
Längtar tills vi kan sätta tänderna i nästa bok!

1 kommentar:

  1. Tycker också om böckerna om Becky! Tycker faktiskt att alla Kinsellas böcker är bra. De som inte tillhör shopoholicserien är lite annorlunda men minst lika bra!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar