måndag 16 maj 2011

Acapulco

Acapulco var det ställe som Marcus hade sett fram mest emot. Han hade väldigt höga förväntningar och därför tror jag att han blev lite besviken faktiskt. Det var inte så glammigt som man kanske trott, utan det mesta av staden var ganska nergånget och slitet. Jag kan tänka mig att det var glammigt på 50-60 och 70-talet, men inte längre. Men det finns fortfarande väldigt stora lyxiga hus i privata områden och många kändisar har stora hus här. Mest var det gamla filmstjärnor som inte finns längre som John Wayne, Rita Hayworth, Elizabeth Taylor och Steve Mcqueen.
 Exempel på den slitna och fattiga delen, den gamla staden.

 Exempel på ett lyxhus med ett toppenläge. Jag tror faktiskt att just det här hade tillhört Dustin Hoffman. Det ligger ute på en ö tillsammas med en massa andra gamla filmstjärnehus.

 Klippdykarna är ett måste att se när man är i Acapulco. Galna män som slänger sig ut från höga klippor och det ser verkligen livsfarligt ut! På den här bilden är det två som dyker samtidigt, men det är svårt att se.

 Det här stora vita huset är gigantiskt, så stort att det inte fick plats på bilden helt. Det till ingen mindre än Bill Gates.

Ett lokalt litet mysigt torg där man får en glimt att lokalbefolkningen.

1 kommentar:

  1. Åh så härligt med semester! Det ser härligt ut med fy fasen för att klippdyka. Blir rädd bara jag tittar på bilden. Skickar en stor kram till er

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar