torsdag 26 maj 2011

Bokens afton - Jonas Moström

Igår kväll var jag på Bokia tillsammans med min käre svåger. Det var bokens afton och Jonas Moström var på plats för att berätta om sina böcker och sitt författarskap. Dessutom var det Sverigepremiär för hans nya bok Evig eld. Så vi var på releasefest kan man säga.. :)


Moström var bra, men verkade lite besvärad nästan lite blyg. Jag gillar det, det känns liksom mer äkta än att lyssna på extremt professionella och medietränade talare.
Vi fick höra en hel del om hur han lägger upp sitt skrivande, hur han hämtar inspiration ur verkliga livet och hur han lyckas kombinera sitt författarskap med att jobba 50% som allmänläkare. Intressant och inspirerande.

Marcus köpte ett signerat exemplar, men jag höll mig i skinnet denna gång. Jag har alldeles för många böcker på min köpelista så Moström får vackert ge sig till tåls :)




Vill ni läsa intervjun med honom i Sundsvalls Tidning idag så finns den här.



3 kommentarer:

  1. Vad kul med författarafton! Jag har bara läst en bok av Moström, men det blir definitivt fler!

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt!!! Alltid roligt att få höra författaren berätta om sin bok!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst någon av hans böcker men kanske borde göra det. Som vanligt är jag helt fast i deckarträsket och just nu läser jag Tyskungen av Läckberg. Hoppas att allt är bra med dig. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar