torsdag 5 maj 2011

Tre sekunder - Roslund & Hellström

Piet Hoffman lever ett farligt dubbelliv. Han har arbetat sig upp i en hög position inom den svensk/polska knarklangarhierarkin, samtidigt lever han familjeliv med fru och två små barn. I själva verket är han anställd av polisen som infiltratör. Hans uppdrag är att spränga en av de största knarkligorna  Sverige. Varje dag riskerar han livet om han skulle avslöjas.

När Piet Hoffman sätts på högsäkerhetsfängelset Aspsås är det på uppdrag av både maffian och polisen och han vet att i det ögonblick han avslöjas blir han lika farlig för båda sidor. Han är helt ensam och vet att det tar exakt tre sekunder att dö.


När jag började läsa Tre sekunder av Roslund & Hellström, var jag rädd att jag skulle bli besviken, den verkade lite annorlunda än deras tidigare böcker. Men oj vad fel jag hade. Jag blev fast direkt och läste ut den i rekordfart, det gick bara inte att lägga ifrån sig den. Bättre betyg på en bok är ju svårt att ge :)
Gillar man spänningsromaner så är denna helt rätt. Gillar man det inte så kanske man faktiskt ändrar uppfattning om man ger den en chans.
Roslund & Hellström är helt klart Sveriges deckarpar nr ett, paret Ahndoril som står bakom pseudonymen Lars Kepler hamnar långt bakom...


1 kommentar:

  1. Den lät spännande. Tror inte jag har hört talas om den författarduon förut. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar