tisdag 19 juli 2011

Camilla Läckberg - Olycksfågeln



Min första bok av Camilla Läckberg, och tyvärr hade jag inte den första hon skrivit, så jag började mitt i sviten med Olycksfågeln. Jag vet inte varför jag inte läst något av henne förut, men jag har överhuvudtaget varit dålig på att läsa svenska författare av den här sorten. Men nu har jag bättrat mig eftersom jag har som mål att läsa minst 5 svenska författare i år som jag inte läst förut.
Jag hade inga direkta förväntningar på Läckberg, men jag antog att det måste vara bra eftersom hon har blivit så stor. Men jag måste ändå säga att jag blev positivt överraskad. Jag tyckte att boken var väldigt bra och otroligt spännande. Jag hade svårt att lägga den ifrån mig och läste ut den ganska fort.
Boken utspelar sig på polisstationen i Tanumshede där Patrik Hedström jobbar. En olycka inträffar och Hedström känner att det är något som inte stämmer. Det visar sig att han har rätt och det helt utvecklar sig till något som blir större och mer invecklat än någon kunnat tro... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar