fredag 8 juli 2011

Läslistan i halvtid

Nu har halva 2011 gått och jag har kommit halvvägs med min läslista. Jag tror att 30 bäcker på ett år var ett väldigt bra mål eftersom det inte ser ut att bli några problem att hinna med. Troligtvis blir det några fler, men man vet inte än om man kommer att drabbas av någon lästorka snart... Jag är uppe i 16 nu.
De kategorier som jag fyllt i med blått är det som är klart, och där det är rött har jag en eller flera böcker kvar att läsa.


  • 5 valfria böcker av fem olika svenska författare. (1. Anna Jansson - Innan givaren är död, 2. Camilla Läckberg - Olycksfågeln)

  • 5 klassiker. (1. Northanger Abbey - Jane Austen, 2. Möss och människor - John Steinbeck)

  • 5 feelgood/chick-lit-romaner. (1. I en annan del av Bromma - Martina Haag,  2. Resehandbok för singlar - Liz Tucillo, 3. En shopaholic får en syster - Sophie Kinsella , 4. Lyckan, kärleken och meningen med livet - Elizabeth Gilbert )

  • 3 valfria deckare/kriminalromaner. (1. Döden på Nilen - Agatha Christie, 2. Mordet i Eiffeltornet - Claude Izner)

  • 3 biografier. (1. Slash - Slash, 2. Live to win - Andreas Carlsson, 3. Att vara med henne...- Alex Schulman)

  • 2 böcker som blivit/ska bli film.

  • 1 bok som fått Augustpriset.

  • 1 bok av en nobelpristagare.

  • 1 bok som jag blivit rekommenderad. (Filosifiska söndagsklubben - Alexander McCall Smith)

  • 1 bok av en debutant. (Strindbergs stjärna - Jan Wallentin)

  • 1 fantasybok.

  • 1 bok på engelska.

  • 1 bok från en favoritförfattare.


  • 3 kommentarer:

    1. YES Man av Danny Wallace! Passar in på antingen engelska eller bok som blivit film. SUPERBRA!

      SvaraRadera
    2. Emma: Ja fast jag har sett filmen och den älskade jag! Jag ska försöka beta av det som står i min bokhylla i första hand, men när det gäller den engelska måste jag nog besöka någon annans bokhylla...

      SvaraRadera
    3. Vilken spännande utmaning du gett dig själv! Det verkar gå vägen!

      SvaraRadera

    Lämna gärna en kommentar