tisdag 19 oktober 2010

Utrensning

Jag har de senaste veckorna gått och retat mig på oredan i vår hall. Idag tog jag tag i det! Alla sommarjackor och skor/sandaler bars ner till en av garderoberna i källaren och istället åkte mössor, vantar och halsdukar upp. Passade också på att sortera en massa saker; skräp, sånt som ska skänkas till Erikshjälpen och Alvins kläder som han vuxit ur men som ska sparas. Otroligt skönt att ha det gjort!

Så mycket jobb och ändå blev det bara en liten påse skräp och en lite större påse till Erikshjälpen. Märkligt!
Var tvungen att ha en allvarlig diskussion med maken som inte ville göra sig av med något alls. Inte ens denna hiskeliga kostym som jag inte vet var den kommer ifrån. Han har använt den en gång, mycket mycket sent en midsommarafton...jag säger inget mer..


Nästa projekt får bli förrådet nere, finns en del att rensa där också..


2 kommentarer:

  1. Haha, var det den som det var rea på men som är för liten?

    SvaraRadera
  2. Ingen aning. Vet inte ens hur länge han haft den. FÖrstår inte att den lyckades komma med när vi flyttade :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar