måndag 4 oktober 2010

I bokhyllan: Så dumt av Mia Törnblom

Helt klart en av de mest gripande självbiografier jag läst! Den sög fast mig direkt eftersom den är lätt att komma in i, den är lättläst och inte betungande på något sätt. Den är också riktigt hemsk och man pendlar mellan ilska, frustration och glädje.

Boken handlar i korta drag om hur Mia kämpar och tar sig ut ur ett liv med tunga droger och kriminalitet. Hon skriver personligt och ärligt och samtidigt som allt är väldigt tragiskt så slutar ju allting gott som tur är! Om ni inte läst den tycker jag att ni ska göra det!




2 kommentarer:

  1. Hej och tack för fin kommentar i min scrapblogg! :-)

    Distansutbildning till bibliotekarie finns i Borås och går på halvfart - fyra år tar det att få en magisterexamen. Jag kan dock "varna" dig att utbildningen inte handlar ett dugg om böcker utan man utbildas i att bli en sorts informationskonsult, en expert på att finna, strukturera och gallra ut information. Det är dagens bibliotekarie, det. :-/

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Japp, jag är glutenallergiker. Stämplar är så kul. Du kommer att bli totalt fast om du börjar. Jag har beställt Sweet pea från Scrapbruket samt fått från Syzzla där jag är med i designteamet. Nyligen la jag en order direkt från Sweet pea i USA (mycket billigare) men jag har inte hunnit få dem än. En del stämplar har jag köpt på Ebay och Tradera också. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar