söndag 10 oktober 2010

Klassiker

Det finns så många böcker jag vill läsa så jag förstår inte hur jag ska hinna på en livstid? Jag har alltid varit fascinerad av klassiker av någon anledning, de där böckerna som överlevt årtionde efter årtionde och fortfarande fungerar. Den första "vuxenbok" jag läste var Odyssén av Homeros, den läste jag när jag gick på högstadiet, och efter den bestämde jag mig för att läsa alla klassiker som finns. Det kommer förmodligen aldrig att gå, men jag ska göra mitt bästa och läsa de viktigaste iaf och en hel del har jag hunnit med. Nu har jag börjat läsa Doktor Glas av Hjalmar Söderberg och än så länge verkar den bra!

1 kommentar:

  1. Jag har läst Tom Sawyer och håller på med Huckleberry Finn, men de två extrema klassikerna vet jag inte om du pallar med... Jag anser nämligen att man MÅSTE läsa dem på engelska för att göra dem rättvisa... Det är sjukt mycket gammalt språk och underliga dialekter som aldrig skulle komma fram på svenska... Petter

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar