lördag 16 oktober 2010

Fotografering i stadshuset

Klockan 9.30 i förmiddags upptäckte jag ett sms som Lotta skickat till mig igår kväll. Där stod: "Du kommer väl ihåg fotograferingen imorrn kl.11.15"
Nej det kom jag ju inte ihåg! Det var bara att raskt omplanera dagen och sen hoppa in i duschen.
Lotta hade nämligen någon vecka tidigare fått erbjudande om att ta med några kompisar för sminkning och fotografering. Ett företag som heter ModelLab åker runt med detta koncept och syftet är alltså att helt vanliga tjejer ska få chansen att bli lite stylade och fotograferade. Sen får man köpa fotona dyrt om man gillar dem. Glada och osminkade möttes alltså vi fem tjejer upp på stadshuset.
Jag har inga "efter" bilder på de andra tjejerna, så jag ska fråga dem om lov innan jag lägger ut "före" kortet. Men ett på mig & Lotta kan jag bjuda på direkt :)


Lotta får lägga ut sina "efter"bilder om hon vill, men kika på hennes profilbild, riktigt snygg!!
Jag är tyvärr inte lika fotogenisk som min kära svägerska så jag köpte inte några bilder. Men däremot lekte Henke lite paparazzi när jag kom hem (resultatet kan ses på min profilbild) men då hade jag hunnit torka bort en hel del smink redan.
Hur som helst var detta en kul grej att prova.

3 kommentarer:

  1. Jättefina bilder båda två!
    Finns några sånna företag här nere som håller på med sånt varje dag, vet många som varit men jag har aldrig varit själv. De som är här nere har precis samma bakgrunder o poser på alla som kommer, så precis alla tjejer på facebook har likadana bilder typ. Men er fotograf verkar ha lite mer fantasi :) Jättefina!
    Kul att ha så fina bilder på sig själv

    kram

    SvaraRadera
  2. Haha, det är nog samma företag Sarah. De har sitt huvudkontor i Göteborg. Vi har också samma poser och bakgrunder, du får se resten snart :).

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar