lördag 9 oktober 2010

Familjens projektledare säger upp sig

En bok som jag rekomenderar ALLA kvinnor som lever med en man att läsa! Den är rolig men samtidigt väldigt upprörande. Man blir varse om hur det faktiskt fungerar i ett förhållande, hur arbetsfördelningen och ansvaret faktiskt ser ut, och det gör mig otroligt upprörd! Jag kände igen mig i det mesta i boken, men inte allt, och inte i mitt nuvarande förhållande bara, ska sägas till Marcus försvar :). Egentligen är det nog så att det är alla MÄN som borde läsa boken eftersom vi kvinnor redan VET hur det ligger till. Det vet nog inte männen, de vet nog inte vilket stort ansvar vi kvinnor har när det framförallt gäller barnen och allt som rör dem. Föräldramöten, kalas, presenter, extrakläder till dagis, friluftsdagar, gympapåsar, läxor, vaccinationer, BVC-tider, fotvårtor, blöjinköp, pianolektioner, simskola, vinterkläder, gummistövlar, o.s.v, o.s.v. Man skulle kunna rabbla i evighet...Männen har det väldigt lätt eftersom sånt där bara ordnar sig på något underligt vis. Det finns väl en gympapåsetomte? LÄS boken!!!
PS. Det gäller kanske inte alla män, men enligt min erfarenhet så är detta sanning! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar