söndag 10 oktober 2010

20-års jubileum och release


Den här helgen är barnfri för oss så jag och Marcus gick i fredags på födelsedagskalas på Tonhallen. Det var Nordiska Kammarorkestern som firade 20 år med en konsert tillsammans med Alexander Rybak och nycirkusartisterna Daniel och Fofo. Orkestern är helt otrolig att se och jag skulle kunna sitta där och njuta i evighet. Jag är förmodligen väldigt ovanlig för min ålder, men det finns inte mycket som är så avslappnande som klassisk musik. Musiken bara gick rakt in i mig och den kändes i hela kroppen. Flummigt kanske, men alla borde ge det en chans! Nordiska Kammarorkestern är fantastiskt duktig!

Lördagkvällen gick i direkt motsatt riktning, men handlade ändå om musik. Det var nämligen Corroded som hade sin releasefest på Aveny och vi gick dit och tittade på spelningen. Också otroligt bra, men på ett helt annat sätt! Jag grämer mig lite bara att jag inte köpte skivan...när jag skulle göra det hade de plockat undan alla och det var försent :(.

Jag älskar verkligen med mig själv att jag är så öppen för det mesta, att jag kan njuta lika mycket och tycka att det är lika roligt att gå på en konsert med Kammarorkestern som med Corroded! Haha, det där lät nog väldigt konstigt, men det är sant! Jag älskar att vara sån! :)

1 kommentar:

  1. Du är inte ensam; Hamnade av en slump framför en dokumentär på SVT som hette Strindberg och den spanska gitarren... Shit vad det är grymt med folk som kan få sina instrument att verkligen leva! /Petter

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar