torsdag 17 november 2011

Vad ska jag hitta på nu?

Jag känner att jag borde skriva något men jag vet egentligen inte vad jag ska skriva... Det får bli lite svammel om allt möjligt :)

Jag har som kanske är bekant varit insnöad på att göra pärltavlor och lyssna på ljudböcker de senaste månaderna, men som alla andra perioder har också den tagit slut nu. Jag fungerar så, lägger all min vakna tid på något ett tag för att sedan överge det helt för något annat. Det har iaf resulterat i en massa "lästa" ljudböcker och en hel drös med pärltavlor som jag inte vet vad jag ska göra med... Jag ska fota och lägga ut så att ni får se vad jag gjort. Nu vet jag inte riktigt vad som ska bli nästa grej. Egentligen borde jag fortsätta att måla min tavla, men när jag borde något så är det aldrig kul. Jag gillar bara att göra sånt som inte innehåller några "borde" eller "måste". Det lutar kanske åt scrapbooking igen, jag har ju ett gigantiskt lager med grejer som jag skulle kunna göra något med. Det gäller bara att hitta motivation.

Att jag inte har något pyssel pågång har iaf lett till en bra sak, jag har städat huset. Städa är bland det värsta jag vet men det måste ju göras. När det gäller läsningen så har den också kommit lite i skymundan. Ljudboken som jag lyssnar på verkar jättebra än så länge, men jag har inte lyssnat på några dagar nu. Måste hitta på något pyssel så att jag kan fortsätta. Jag började också på Kerstin Ekmans "Kvinnorna och staden"-serie som verkar lovande, men jag har bara kommit några sidor. Sedan läser jag ett bokmanus som ännu inte är utgivet och det är jättekul! Det är Annika som skrivit det och det är en stor ära att hon låter mig läsa det!

Nu åter till de tråkiga sysslorna, matlagning på schemat...

1 kommentar:

  1. Ja städning är ett nödvändigt ont! Det känns dock bra efteråt när det är fint hemma!

    Det ska bli spännande att se dina pärltavlor!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar