fredag 25 november 2011

Musikminnen del 2

Jag fortsätter att vara personlig och berätta vilken musik som betytt allra mest för mig genom åren. Nu är det typ 96-97 och jag går i 8:an och 9:an och kanske till och med första året i gymnasiet.
Alice Cooper är fortfarande en favorit, men nu lyssnar jag inte ofta på just den här skivan som var min första. Den här fanns alltid med på fest och Poison är och kommer att förbli den bästa partylåten!

 Det här var en stor favoritskiva som jag alltid hade i väskan, Hammerfall - Glory to the brave. Jag lyssnade alltid på den i bussen till och från skolan och när min kille klev på bussen (numer far till mina barn) fick han ena hörsnäckan och sedan satt vi och lyssnade och var blyga för varandra, eller jag var blyg iaf :) Jag var på deras spelning på Pipeline när de turnerade med skivan och det var magiskt tyckte jag då.

Den här hade jag oftast med mig på fester och smög fram när de dansande tjejerna tittade bort :)

Det här var en favorit som är väldigt underskattad tycker jag. Det här är Caroline af Ugglas första album, och det bästa. Jag gillar den stil hon hade i början och det här var riktig partymusik för mig!


Det här var en partyskiva som alltid hängde med. Jag har alltid varit väldigt noga med musiken när det är fest. Är det dålig musik, i mitt tycke, blir festen tråkig. Tyvärr var det lättare förr att få bestämma musiken ;) Det var särskilt tre låtar som spelades, Aces high, Rum to the hills och Fear of the dark.

Metallicas Black album ser ju inte mycket ut för världen, eller? Jag har aldrig varit någon Metallicafantast men alltid gillat deras musik. Den här gick varm på flickrummet och håller fortfarande.


Den här skivan hade ju nästan alla! Jag köpte den efter att ha sett konserten på MTV och även spelat in den. Jag och syrran satt och spolade fram och tillbaka (som man gjorde på VHS) och hörde favoritlåtarna om och om igen.

Skunk Anansie var en grupp med en cool tjej till sångerska som jag gillade. Undrar vart de tagit vägen? De flesta minns väl Weak som var en stor hit.

Den här lyssnade jag på hemma på rummet på hög volym. Det är verkligen nostalgi när jag tar fram den här skivan!

1 kommentar:

  1. Gå gärna in och läsa samt kommentera om vad du tyckte om det du läste http://bokalskarinnan.blogg.se/2011/november/mitt-liv-med-fel-kille-del-1.html :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar